Władysław Kosariew osobiście. O rodzinie. Życie osobiste i preferencje muzyczne

Vladislav Kosarev jest piosenkarzem, barytonem, laureatem różnych konkursów, gościnnym solistą zespołu im. L. Zykiny „Rosja”. Artystka wykonuje romanse, klasykę, radziecką i pieśni ludowe, folklor Jest to bardzo trudne w warunkach dominacji popu i chanson.

Biografia

Władysław Kosarew urodził się w mieście Smoleńsk. Kiedy miał sześć lat, matka zabrała go do szkoły muzycznej, gdzie śpiewał w chórze chłopięcym. Następnie Władysław ukończył Szkołę Muzyczną M. I. Glinka w im rodzinne miasto. W tamtym czasie był to jeden z najlepszych w kraju. Wielu wybitnych ludzi jest absolwentami tego właśnie instytucja edukacyjna. Szkoła muzyczna zapewniła solidną bazę do dalszego kształcenia i rozwijania talentów. Jego nauczycielka dyrygentury Ludmiła Borysowna Zajcewa poradziła Władysławowi wyjazd do Moskwy i kontynuowanie studiów w Akademii Gnessina.

Twórcza ścieżka

Vladislav Kosarev rozpoczął naukę muzyki w wieku 6 lat. Baryton od dzieciństwa marzył o zostaniu piosenkarzem. W 2001 roku artysta ukończył klasę dyrygentury chóralnej. Władysław rozpoczął karierę w zespole „Peresvet”. Ten chór męski. Najpierw pracował tam jako solista, a następnie jako dyrygent.

V. Kosarev jest zwycięzcą Międzynarodowego Konkursu im. Jurłowa. Odbywa się wśród dyrygentów.

Artysta rozpoczął karierę solową w 2009 roku. Na jednym z koncertów chóru Peresvet, kiedy Władysław nadal pracował w tej grupie, za kulisami podeszła do niego Alla Goncharova (redaktor naczelna programu Romance of Romance). To ona doradziła V. Kosarevowi rozpoczęcie kariery solowej.

Artysta nadal nie przestaje uczyć się śpiewu pod okiem nauczycieli, aby doskonalić swoje umiejętności.

Vladislav uważa, że ​​jego rodzice wnieśli ogromny wkład w jego rozwój jako wokalisty. Mama i tata pracowali w fabryce, ale byli obdarzeni zdolnościami. To oni zaszczepili artyście gust i nauczyli go kochać tylko dobrą muzykę.

Repertuar

Vladislav Kosarev ma dość obszerny repertuar. Śpiewa rosyjskie pieśni ludowe i radzieckie, romanse, arie z oper i operetek, a także z musicali, uważając je za muzykę piękną i wysokiej jakości, której tak dziś brakuje na scenie. Choć dzieła te powstały wiele dekad temu, nigdy się nie zestarzeją, są przeznaczone życie wieczne. Są szczerzy, szczerzy i prawdziwi. A to, co dziś codziennie słychać na ekranach telewizorów, to piosenki, o których za kilka lat wszyscy zapomną. Dziś Władysław jest na poszukiwaniach. Szuka dobrych piosenek napisanych w XXI wieku. Ale niestety znajduje ich bardzo niewiele. A śpiewanie na jednym koncercie romansów, utworów A. Babajanyana i A. Pakhmutovej w towarzystwie kiepskiej muzyki pop jest jego zdaniem bluźnierstwem.

Życie osobiste i preferencje muzyczne

Vladislav Kosarev bardzo kocha klasykę i muzykę Epoka radziecka. Jego ulubionymi kompozytorami XX wieku są A. Babajanyan, I. Dunaevsky, A. Pakhmutova, E. Ptichkin i wielu innych. Wykonawcy, których czci piosenkarka, to Jurij Gulyaev, Muslim Magomayev, Ludmiła Zykina, Andrea Bocelli, Tom Jones, Georg Ots, Eduard Khil, Freddie Mercury, Ludmiła Gurczenko, Elvis Presley, Frank Sinatra i tak dalej. Ulubionym artystą Władysława jest W. Kosariew, który go honoruje, ponieważ każdą piosenkę wykonywał jako mały występ. Może nie miał wielkich zdolności wokalnych, ale wykazał się wzorowym podejściem do sztuk performatywnych.

Vladislav Kosarev nie reklamuje swojego życia osobistego i unika tego tematu we wszystkich wywiadach. Jak sam artysta mówi, nie robi tego po to, aby stworzyć wokół siebie aurę tajemniczości. Piosenkarka po prostu uważa, że ​​życie osobiste nie powinno znajdować się w domenie publicznej.

Profesjonalny artysta i piosenkarz (baryton) Vladislav Kosarev ma czysty i uduchowiony głos. Repertuar wykonawcy jest bardzo różnorodny: romanse, opera, zagraniczna muzyka rozrywkowa, rosyjskie pieśni ludowe. W jego piosenkach żyje miłość, która jest w sercu każdego Rosjanina, gdy myśli o swojej matce, o swoim dziadku - weteranie Wielkiej Wojny Ojczyźnianej lub o swojej ukochanej. Jednak ani żona Władysława Kosarewa, ani jego życie osobiste nie są nigdy eksponowane przez artystę.

O życiu osobistym Władysława Kosarewa

W jednym z wywiadów Vladislav Kosarev szczerze przyznał, że stara się unikać problemów związanych z życiem osobistym. „Ten drażliwy temat był i będzie trudny dla każdego artysty, dlatego nie poruszam go” – mówi. — Życie osobiste Władysława Kosarewa powinno zawsze pozostać osobiste, a to jest ważne dla każdego człowieka, nie tylko dla artysty; dlatego też moje osobiste relacje nie mogą zostać upublicznione w drodze omawiania ich w całym kraju”.

Życie artysty, zgodnie z głębokim przekonaniem Władysława Kosarewa, powinno być zawsze poświęcone ludziom. Musiał przejechać pół kraju, występując w różnych miastach i wioskach. Wymaga to ogromnego poświęcenia, dlatego piosenkarze i muzycy poświęcający swoje życie twórczości najczęściej pytani o życie osobiste, z charakterystycznym dla siebie poczuciem humoru, odpowiadają, że są małżeństwem na scenie. I nie jest to brawura, ale wewnętrzny stan duszy artysty.

Żona Władysława Kosarewa, jego rodzice

Piosenkarz z wielkim ciepłem i miłością opowiada o swojej rodzinie. Żona Władysława Kosarewa nie jest mitem, ale jeśli sam piosenkarz nie chce rozmawiać na ten temat, to fani jego talentu, składając hołd swojemu idolowi, powinni zrozumieć artystę. Wszyscy w przyjaznej rodzinie Kosarewów śpiewają. Rodzice odegrali dużą rolę w twórczym losie piosenkarza. Zarówno matka, jak i ojciec Władysława pracowali w fabryce, ale sami pięknie śpiewali, często występowali na scenie swojego rodzinnego ośrodka kulturalnego i uczyli syna śpiewać.

„Szczerze mówiąc, nie pamiętam, jak i kiedy zacząłem śpiewać, ale zawsze były wokół mnie piosenki. Moja ukochana babcia śpiewała, jest wspaniałą nauczycielką i przez długi czas prowadziła amatorskie przedstawienia. Pieśni wojennych uczyłem się od dziadka, a mama uwielbiała słuchać pieśni tak wspaniałych śpiewaków, jak muzułmanin Magomajew, Georg Ots i Eduard Khil” – wspomina Kosarev.

„Często śpiewaliśmy w czasie wakacji. Któregoś razu, gdy miałam sześć lat, zaśpiewałam na koncercie słynną „Cruiser Aurora”, przeżywając głębokie uczucie zachwytu, które nie umknęło uwadze mojej mamy. Wkrótce wysłała mnie do szkoły muzycznej, gdzie nauczyłem się grać na pianinie i śpiewałem w chórze”.

W repertuarze chór dziecięcy było wiele piosenek wspaniałej kompozytorki Alexandry Pakhmutovej z jej słynnego cykl muzyczny„Konstelacja Gagarina”. Teraz, wiele lat później, Vladislav Kosarev często wykonuje te same, swoje ulubione piosenki. Tak było na przykład w Saratowie w 2011 roku, kiedy piosenkarka otrzymała zaproszenie do występu na galowym koncercie z okazji sześćdziesiątej rocznicy pierwszego lotu w kosmos Jurija Gagarina.

Twórcza biografia piosenkarza i artysty

Naukę muzyczną Władysław rozpoczął w wieku sześciu lat, codziennie po kilka godzin. W 2001 roku Kosarev otrzymał wykształcenie akademickie i zaczął występować w grupie Peresvet. To słynny chór, w którym przyszły śpiewak ma osiem lat wieloletni Dorastał nie tylko jako performer, ale także jako dyrygent chóru. Od 2009 roku Vladislav Kosarev rozpoczyna karierę solową.

Teraz jest wykonawcą piosenek popowych. Publiczność w Sali Koncertowej Czajkowskiego oklaskuje go, Wielka Sala Konserwatoria itp. Koncertuje na terenie całego kraju. Władysław nagrywa piosenki do filmów, jest mile widzianym gościem programy telewizyjne i wakacyjne koncerty w telewizji.

Artysta bardzo starannie dobiera program koncertów i długo ćwiczy. Niezwykły urok i talent performera pomagają mu odnaleźć drogę do serca widza. Za swoją twórczość Vladislav Kosarev otrzymał I nagrodę i tytuł Laureata I Międzynarodowego Konkursu Dyrygenckiego im. Jurłowa, odznaczony Złotym Orderem „Służba sztuce” i Orderem „Wiara, nadzieja, miłość”.

Zwracam uwagę na wywiad z moim ulubionym artystą, wspaniałym barytonem, naszym rodakiem - Władysławem KOSAREVEM.
Ekskluzywny materiał ukazał się na stronie internetowej Smoleńskiej Gazety i chętnie go stamtąd wypożyczam. Autorką jest krytyczka sztuki Natalia KRASILNIKOVA. Dziękuję jej bardzo!
Dla wszystkich zainteresowanych: 8 marca Vladislav Kosarev zaśpiewa dla Smoleńska sala koncertowa nazwany na cześć Glinki. Program „Muzyka serca” zobaczymy ze Smoleńską Rosyjską Orkiestrą Ludową im. Dubrowskiego (dyrektor artystyczny i główny dyrygent – ​​Artem Biełow).
Rok temu byłem na koncercie Kosarewa, a muzyk wywarł na mnie niezatarte wrażenie. Dlatego rada jest tylko jedna: nie przegap tego!


Każdy dziennikarz ma bohaterów, którzy stają się częścią jego losu. Kiedy wrastasz w osobowość osoby, o której piszesz, do tego stopnia, że ​​zacierają się granice między zawodem a życiem. Piosenkarz Vladislav Kosarev jest dla mnie jednym z takich bohaterów.
Dlaczego twórczość Władysława jest tak urzekająca i urzekająca? Głos o rzadkiej, niesamowitej urodzie? Tak, bez wątpienia. Ale z pewnością są piosenkarze, którzy mają więcej piękne głosy! Dramatyczna umiejętność? I to prawda, ale dziś piosenkarze bez talentu aktorskiego po prostu nie mogą przetrwać na rynku muzycznym! Myślę, że fenomen Kosarewa polega na tym, że niewyczerpane ŚWIATŁO DUSZY, które wypływa z jego oczu, nasyca barwę jego głosu i całą jego sceniczną postawę. Po koncertach Vl. Kosarewa i komunikacji z nim, świat jest postrzegany innymi oczami i zaczynasz rozumieć, że zawsze jest wyjście - nawet z najbardziej pozornie beznadziejnych sytuacji. Cóż za potężny ładunek pozytywnej energii trzeba mieć, aby stworzyć światło w tunelu! Szczerze mówiąc, nie znam lepszej pochwały dla Artysty!
Władysław Kosarev - Osobowość. Jest mądrym, głębokim i niezwykłym rozmówcą. Jestem pewien, że smoleńscy słuchacze, którzy słusznie są dumni, że ten wyjątkowy artysta jest ich rodakiem, uznają przemyślenia Kosarewa na temat życia i twórczości za ciekawe i przydatne.

Start
- Władysław, jesteś zwycięzcą Pierwszego międzynarodowa konkurencja dyrygenci chórów nazwany na cześć Aleksandra Jurłowa. Nigdzie nie znalazłem żadnych szczegółowych informacji na temat tego konkursu. Tymczasem to początek Twojej kariery. Czy możesz powiedzieć nam więcej o konkursie?
- Konkurs odbył się w Jekaterynburgu w 2001 roku. Odbyłem staż asystencki na ul Akademia Rosyjska muzyki imienia Gnessinów i już od roku pracował jako chórmistrz w męskim chórze kameralnym „Peresvet”. Miałem, można powiedzieć, przeczucie walki, które nie zostało do końca zrealizowane: w 1999 roku, podczas studiów na piątym roku w Gnesince, pojechałem na konkurs dyrygentury chóralnej w mieście Salavat w Baszkortostanie i otrzymałem dyplom IIstopnie. Jednak chciałam więcej.
Konkurs Yurlov miał tradycyjna struktura i odbywał się w trzech turach: pierwsza – dyrygencka; druga to praca z chórem; trzecia to koncertowe wykonanie utworu z chórem, z którym współpracowaliśmy w drugiej turze. Dla mnie ten konkurs jest interesujący, ponieważ po raz pierwszy w historii konkursów dyrygentów chóralnych pierwsze miejsca podzielili absolwenci tej samej instytucji edukacyjnej - Rosyjskiej Akademii Muzycznej w Gnessin. Grand Prix otrzymał Aleksander Sołowjow, który następnie pracował jako chórmistrz w Chórze Kameralnym Włodzimierza Minina (obecnie jest dyrygentem Teatr Bolszoj), a pierwsza nagroda jest naprawdę Twoja. Sasha i ja studiowaliśmy w Gnesince u tego samego profesora - Władimira Onufrievicha Semenyuka.
Na konkursie Yurlova współpracowałem z chórem kameralnym „Lik” miasta Jekaterynburg. Dyrygowałem „Wiosną” Rachmaninowa, „Na statku” Tanejewa, a w trzeciej turze – jeden numer z „Liturgii” Rachmaninowa.
Przewodniczącym jury w Jekaterynburgu był Władimir Nikołajewicz Minin i to on wręczył mi dyplom laureata I nagrody. Zwycięstwo na konkursie Yurlov dało mi możliwość zostania dyrygentem chóru Peresvet po roku pracy tam jako chórmistrz.

Bądź artystą
- Jak ważna jest dla Ciebie ocena otaczających Cię ludzi – zarówno Twojej kreatywności, jak i Twojej cechy osobiste?
- Jest krąg ludzi, których zdanie jest dla mnie niezwykle ważne. To moi rodzice, nauczyciele, bliscy przyjaciele i niektórzy z moich widzów. Bardzo cenię sobie zaufanie publiczności, która nieustannie przychodzi na moje koncerty w oczekiwaniu na coś nowego, ciekawego, w oczekiwaniu na cud. Ale nie mogę powiedzieć, że monitoruję informacje o sobie w Internecie - w szczególności wpisy na blogach, komentarze na portalach społecznościowych. Staram się żyć według Aleksandra Siergiejewicza Puszkina, on moim zdaniem dał uniwersalną radę: „Rozkazowi Bożemu, Muzo, bądź posłuszna! Bez obawy przed zniewagą, bez żądania korony, obojętnie przyjmowaliście pochwały i oszczerstwa i nie rzucaliście wyzwania głupcowi!”
Jeśli chodzi o ocenę moich cech osobistych, to ponownie skupiam się na grupie osób, których zdanie jest dla mnie bardzo ważne. Nie jestem osobą aspołeczną i wydaje mi się, że nie łamię ogólnie przyjętych standardów moralnych. Robię to, co uważam za słuszne i żyję tym, co uważam za słuszne.

- A tak przy okazji, o zasadach! Niedawno usłyszałem w jednym z programów telewizyjnych: „Najstraszniejsze rzeczy na świecie dzieją się, ponieważ ludzie przestrzegają zasad”. Co sądzisz o REGUŁACH?
- Zasadniczo nie zgadzam się z tym stwierdzeniem! Łamiąc pewne zasady, wbrew swemu sumieniu, ludzie tworzą dla siebie i otaczających ich osób ogromna ilość problemy. Uważam, że pytanie nie dotyczy tego, czy ludzie przestrzegają zasad, ale tego, czym się kierują, robiąc określone rzeczy. Z moich obserwacji wynika, że ​​ludzie popełniają ogromną ilość niestosownych, często podłych czynów właśnie dlatego, że NIE PRZESTRZEGAJĄ żadnych zasad, a żyją bez żadnych wskazówek moralnych.

- Jakich impulsów potrzebujesz do kreatywności - oczywiście oprócz kobiet?
- Próbuję odnajdywać te impulsy we wszystkich przejawach życia - nawet w tych najbardziej, na pierwszy rzut oka, codziennych. Może to być obserwowanie kota, strasznego tyrana, mieszkającego w moim domu; szelest liści; przypadkowe spojrzenie nieznajomego na ulicy; fragment jakiegoś zdania, które przypadkowo zobaczyłem przez ramię czytającego w metrze mężczyzny. Zwykle idąc ulicą lub jadąc metrem próbujesz odpocząć od pracy, ale po takich nieoczekiwanych impulsach, wręcz przeciwnie, chcesz z nową energią zanurzyć się w kreatywności!
Staram się stale poszerzać zakres źródeł moich inspiracji. Niedawno w jeszcze raz Oglądałem ponownie film „Trzy topole na Plyushchikha”. Od kilku tygodni mam przed oczami wygląd Olega Jefremowa, gdy jego bohater siedzi w Wołdze i opiera łokcie na kierownicy... W tym spojrzeniu jest Wszechświat, jest GENIUSZ!!! Teraz często przypominam sobie tę scenę, kiedy pracuję nad sowieckim repertuarem popowym.

- W wywiadzie dość dużo mówisz o swojej samokrytyce. W tym samym czasie w Radiu Petersburg odpowiadając gospodarzowi Natalii Zawiałowej, dosłownie powiedziałeś: „Jestem okropnym Samoyedem!” Jak myślisz, jaka jest różnica między samokrytyką a samokrytyką?
- To bardzo proste - osoba samokrytyczna wcale nie musi być Samoyedem: potrafi dostrzec w sobie zarówno pozytywne, jak i negatywne cechy i nakreślić skuteczne sposoby korygowania niedociągnięć. Samoyed jest zajęty wiecznym poniżaniem się i poszukiwaniem cech, których być może nie posiada. Jednocześnie obwinia głównie siebie za wszystkie kłopoty świata. To jest destrukcyjne dla jednostki. Samojedom bardzo trudno przetrwać w naszej rzeczywistości, dlatego uważam, że z takimi przejawami należy walczyć.
Jeśli mówimy o sobie, w pierwszych latach karierę solową Mój samokrytycyzm utrudniał mi życie, ale stopniowo go przezwyciężałem.

- Jak myślisz, jaki typ osobowości artystów jest zagrożony gorączką gwiazd?
- Osoby, które w dzieciństwie nie były kochane i które z różnych powodów czują się obywatelami drugiej kategorii. Następnie w ramach rekompensaty „ gorączka gwiazd” - jako sposób na fałszywą samoafirmację. Mówię to na podstawie własnych obserwacji: życie dało mi spotkania z prawdziwymi tytanami - Światosławem Richterem, Mścisławem Rostropowiczem, Siergiejem Skripką i wieloma innymi Twórcami. Są niezwykle proste i naturalne, bo nie muszą nikomu niczego udowadniać. Osobowość na scenie jest zawsze widoczna – nawet jeśli jest to student.
Wierzę, że gwiazdorstwo to rodzaj zaburzenia, kiedy wyniesiesz się do rangi idola, idola.

- W jednej z rozmów w odpowiedzi na moje pytanie: „Jaką cechę najbardziej cenisz u ludzi?” odpowiedziałeś: „Poradność”. Ale nawet łotr może być wesoły. Co więcej, z moich obserwacji wynika, że ​​łajdaki są często bardzo czarujące. Jak odróżnić?
- Nie sądzę, że łotr może być wesołą osobą! Jest pozbawiony daru kochania życia, świata, ludzi; w zasadzie nie jest zdolny do bycia otwartym i szczerym. Jak może cieszyć się życiem, jeśli swoimi czynami i działaniami demonstruje do niego nienawiść?

Arcydzieło Minkowa
- Latem 2013 r. „Kultura” pokazała „Romans romansu” poświęcony pamięci Marka Minkowa. Wykonałeś kompozycję Minkowa na podstawie wierszy Jewgienija Jewtuszenki „Słuchając pieśni Solveiga”. Uważam tę pracę za jedno z Twoich najważniejszych twórczych zwycięstw w ostatnim czasie. Czy możesz poznać historię pojawienia się arcydzieła Minkowa – Jewtuszenki w swoim repertuarze?
- Redaktor naczelna „Romance of Romance” Alla Sergeevna Goncharova zadzwoniła do mnie i zaproponowała wykonanie tego utworu. Powiedziała, że ​​​​piosenka jest praktycznie nieznana, chociaż śpiewali ją kiedyś muzułmanin Magomajew i Lew Leszczenko. Przygotowując nowy materiał, nigdy nie słucham nagrań innych wokalistów ani nie oglądam filmów, aby nie wchłaniać intonacji innych osób. Spojrzałem na nuty „Solveig” i zdałem sobie sprawę, że mam dość tej kompozycji! Piosenka jest złożona nie wokalnie, ale emocjonalnie i w przenośni: w trzy minuty trzeba umieć przekazać zwrot od życia do śmierci.
Pracując nad piosenką, zastanawiałem się: CO może przebić człowieka tak, że śmierć straci dla niego swą grozę? I znalazłam odpowiedź: jedynie przekonanie, niezachwianą wiarę, że nasze odejście do innego świata to nie koniec. Piosenka Minkowa ma bardzo wyraźną sekwencję wydarzeń: człowiek kłamie i umiera. Zapamiętaj pierwsze słowa: „Leżę z zamkniętymi oczami w pustym pokoju. A ból ​​jest najbardziej gorzki i ból najsłodszy...” Ból bohatera jest tak straszny, że aż staje się słodki! A obok jest inny świat, gdzie rosną sosny, gdzie jest słońce, gdzie jest życie, światło, miłość. „Pieśń Solveiga” Griega, moim zdaniem, w w tym przypadku staje się głosem anioła, zbawienną nicią dla bohatera. Człowiek jest na skraju śmierci: jest zdruzgotany, wyczerpany, chory. I zdarza się cud, który odpycha od niego tę ciemność i przywraca go do życia. Wydaje mi się, że sama „Pieśń Solveiga” Griega nie może mieć takiej mocy. Tą siłą może stać się jedynie Wola Boga, objawiona jakimś wydarzeniem.
W finale („Kiedy umrę – i umrę, i umrę: tak musi być!”) nie słyszałem beznadziejności i zagłady. Bohater dojrzewa, aby zrozumieć: nie jest przerażające opuszczenie tego życia, gdy wiesz, że istnieje inny świat, w którym nie ma bólu i cierpienia, w którym zostaniesz zaakceptowany i przebaczony!

Sława i luksus
- Kiedyś usłyszałem od Dmitrija Dibrowa, że ​​życie człowieka jest współczesny świat opiera się na czterech filarach: sukces, sława, pieniądze, luksus. Jakie treści umieszczasz w każdym z tych pojęć? Jak ważny jest dla Ciebie każdy z nich?
- Z tych koncepcji tylko jedna jest dla mnie cenna - LUKSUS. Nadałem mu znaczenie, o którym mówił Antoine de Saint-Exupéry: „Jedynym luksusem jest luksus komunikacja ludzka" PIENIĄDZE są dla mnie po prostu narzędziem, które pozwala mi rozwiązywać różne problemy życiowe i twórcze. Pieniądze z reguły trafiają do człowieka, gdy wykonuje swoją pracę profesjonalnie i skutecznie. Rozumiem, że mój pogląd jest nieco idealistyczny i wielu by się ze mną sprzeczało – szczególnie w naszym kraju! W naszym kraju niestety ludzie, którzy wykonują swoją pracę po mistrzowsku, nie zawsze otrzymują za nią przyzwoitą nagrodę. Jest to niestety szczególnie widoczne w sferze kultury, medycyny i edukacji.
SUKCES jest dla mnie integralną częścią tego, że robisz coś bardzo potrzebnego, ważnego i znaczącego dla ludzi. Dla mnie pojęcie „sukcesu” jest w pewnym sensie synonimem pojęcia „popytu”. Ostatecznie tylko osoba sama może ocenić, czy odniósł sukces, czy nie. Zarówno ty, jak i ja prawdopodobnie znamy ludzi, którzy tam mieszkają luksusowe domy, jeździć prestiżowymi zagranicznymi samochodami, odpoczywać w pięciogwiazdkowych hotelach... Ale jeśli taka osoba wstaje rano z myślą, że będzie musiała wrócić do pracy, której nie lubi, choćby przynosiła solidne dochodów, czy można go uznać za odnoszący sukcesy? Z punktu widzenia społeczeństwa – najprawdopodobniej tak. Z mojego punktu widzenia – zdecydowanie nie. Taka osoba nie doświadcza RADOŚCI, której nie można kupić za pieniądze. Jestem przekonany, że radość rodzi się, gdy człowiek jest zajęty robieniem tego, co kocha i komunikuje się z ludźmi o podobnych poglądach. Niedawno przeczytałam od psychologa: „Radość jest produktem ubocznym prawa zorganizowane zajęcia" Myślę, że to genialne! To samo powiedziałbym o sukcesie. Jeśli chodzi o FAME, to znowu dla mnie nie jest to cel, ale konsekwencja. Kiedy ludzie potrzebują Twojej kreatywności - z jednej strony; z drugiej strony jakość Twojego produktu muzycznego będzie nowoczesna i w najlepszym tego słowa znaczeniu reklama - wtedy przyjdzie sława. To jest idealne. Chociaż często widzę, że sława nie zawsze przychodzi do naprawdę utalentowanych i godnych ludzi.

- Przyznaj szczerze: nie denerwuje Cię to, że nie masz takiego rozgłosu w mediach, jak niektórzy artyści mniej utalentowani od Ciebie?
- Co mają z tym wspólnego media? Dla mnie ważne jest tylko jedno: większość moich koncertów jest wyprzedana. Mam też cel, do którego dążę. Tylko to się dla mnie liczy!

Natalia KRASILNIKOWA

Zdjęcie ze strony „Władisław Kosariew. Oficjalna grupa» na Facebooku

– Władysław, kiedy zdałeś sobie sprawę, że chcesz tworzyć muzykę?
„Zawsze tego chciałem, po prostu nie myślałem, że stanie się to moim zawodem”. mam bardzo muzyczna rodzina, moi rodzice całe życie pracowali w fabryce, ale kiedy wrócili do domu, mama zaczęła coś nucić. Dzięki Bogu żyje i pomimo poważnego wieku jej głos zachował piękno i jasność. A moja babcia prowadziła rosyjski klub piosenki w wiejskim klubie.

19 czerwca 2015 r | Śpiewam to, w co wierzę

- W jednym z wywiadów powiedziałeś, że od dzieciństwa słuchałeś twórczości barytonów radzieckich, których słuchała Twoja mama, i zachodnich, których słuchał Twój ojciec. Twoi rodzice byli w jakiś sposób związani ze środowiskiem artystycznym?

Moi rodzice całe życie pracowali w fabryce, ale bardzo kochali muzykę. I wszyscy w mojej rodzinie śpiewali i śpiewali. Kiedy już wszyscy się zbierzemy potężny głos tatusiowie blokują wszystkich. Ma wspaniały tenor dramatyczny.

19 czerwca 2015 r | Śpiewam to, w co wierzę

- W Orlu realizujecie program wojskowy.

Temat wojny jest wyjątkowy i jest to bardzo odpowiedzialny. Jako dziecko śpiewałem piosenki „Dzień zwycięstwa”, „W ziemiance”, „Na słonecznej łące” z moim dziadkiem Georgym Andriejewiczem Labuzowem.

27 czerwca 2014 r |

- Sądząc po twoim wyglądzie, miałeś w rodzinie także arystokratów.
- Wszyscy wyszliśmy spośród ludzi.
- Czy nie ma na liście przodków kozackich?
- Chciałbym, żeby tak było! Ostatnio zainteresowałem się historią Kozaków. Trocki napisał: „Kozacy są jedyną klasą narodu rosyjskiego zdolną do samorealizacji. Dlatego należy je zniszczyć.” Pamiętam zdanie przypisywane Napoleonowi: „Dajcie mi dwustu Kozaków, a podbiję cały świat”.

27 czerwca 2014 r | Dziś musimy śpiewać lepiej niż wczoraj

- Co sądzisz o piosenkach kozackich?
- W duchu jestem Rosjaninem. Miłość do pieśni ludowych przekazała mi babcia. W naszym regionie smoleńskim prowadziła rosyjski klub piosenki. Gromadziła nie stare kobiety, ale młode dziewczęta, przebierała je w rosyjskie stroje i uczyła się od nich pieśni wiosennych, pieśni rytualnych, w tym pieśni kozackich. W porównaniu z Rosjanami są zupełnie inni. Długie, marszowe... Mają intonację, rytm... Sam duch pieśni kozackiej jest po prostu oszałamiający. Powoli zacząłem włączać je do swojego repertuaru. Eksperymentuję, stylizuję, osiągam nowoczesne brzmienie, ale bez popu... Niestety, ludzie, którzy czują ducha utworu, angażują się w kultura ludowa nie po to, żeby popisywać się swoim kokoshnikiem lub żartobliwie kręcić spódnicą, nie za bardzo. Na przykład w Moskwie co roku odbywa się ciekawy festiwal „Etnosfera”, który przyciąga muzyków jazzowych, rockowych, współcześni wykonawcy pieśni ludowe. Moim zdaniem jest to bardzo ciekawy i obiecujący projekt.

5 marca 2014 r | Poznaj baryton Vladislav Kosarev!

O życiu osobistym
– Zawsze unikam tematu życia osobistego – w każdym wywiadzie. Zawsze odpowiadam: „Jestem poślubiona scenie”. Nie dlatego, że staram się zachować jakąś tajemniczość, żeby wszyscy chcieli – nie, nie stosuję takich chwytów. Życie osobiste jest prywatne, jeśli chodzi o przebywanie z daną osobą, ale nie po to, aby stać się wiedzą publiczną. Relacje osobiste to trudny temat, zwłaszcza dla artysty, dlatego w zasadzie go nie poruszam. Nigdy.

7 stycznia 2014 r | Śpiewać znaczy latać!

Życie jest jak piosenka

Szczerze mówiąc, nie pamiętam, kiedy pierwszy raz zacząłem śpiewać. Ale pamiętam dokładnie, że się urodziłem... i wszyscy wokół mnie już śpiewali! Moja babcia śpiewała przez całe życie, prowadziła rosyjski klub pieśni w wiejskiej szkole, słyszała wiele pieśni wojennych od mojego dziadka, moja mama uwielbiała twórczość Magomajewa, Otsa, Kila, Guliajewa... W wieku 6 lat po raz pierwszy pojawił się na scenie wiejskiego klubu, gdzie organizowała się cała rodzina duży koncert, zaśpiewałem wersety z „Cruiser Aurora” i… doświadczyłem niezrównanego uczucia szczęścia, lotu… trudno to wytłumaczyć! I zaraz po tym „incydencie” mama zabrała mnie do szkoły muzycznej. Wystąpił wspaniały chór chłopięcy prowadzony przez Giennadija Barykina! W tym chórze wykonaliśmy wiele piosenek z cyklu Aleksandry Pakhmutovej „Konstelacja Gagarina”. Minęło wiele lat, a te same piosenki śpiewałem w Saratowie w 2011 roku na uroczystym koncercie poświęconym 60. rocznicy lotu kosmicznego Jurija Gagarina! Przy fortepianie siedziała sama Aleksandra Nikołajewna, a w skrzydłach stał Nikołaj Dobronrawow... Takie ciekawe jest życie.

6 listopada 2013 r | Chcę znaleźć mojego kompozytora

– Czy dedykujesz komuś swoje koncerty? Na przykład pieśni z lat wojny?

Wszystkie moje koncerty są dedykowane mojej publiczności! A co do pieśni wojennych... Moja zaczęła się od nich działalność solowa. Wiele z nich po raz pierwszy usłyszałem od mojego dziadka. Był jednym z bardzo znaczące osoby w moim życiu osoba od której wiele się nauczyłam...

Kiedy przygotowuję się do koncertu, na którym wykonuję pieśni wojenne, bardzo ważne jest dla mnie, aby pamiętać o dziadku, jego opowieściach o wojnie, jego intonacjach… Obejrzeć film o wojnie to jedno, ale komunikować się z człowiekiem który tam był i zna wartość każdego słowa w pieśni wojennej, jest zupełnie inny.

22 lutego 2013 r | Musisz być po prostu szczery. Na scenie i w życiu

- Czy miałeś kiedyś moment, kiedy w pełni poczułeś się jak prawdziwy piosenkarz?
- Tak, pamiętam to bardzo dobrze. Miałem sześć lat i wszystkie nasze duża rodzina zorganizował koncert w wiejskim klubie. Po raz pierwszy wyszłam na scenę, zaśpiewałam i... wydawało mi się, że za plecami wyrosły mi skrzydła!
Ja też bardzo dobrze pamiętam swój pierwszy raz koncert solowy, które odbyło się w maju 2009 roku w moskiewskim centrum kulturalnym „Harmonia”. Razem z akordeonistą wykonywałem dla weteranów wojennych pieśni z lat wojny. Dla mnie Dzień Zwycięstwa to święte święto. Mój dziadek jako bardzo młody chłopiec poszedł na front, a po zakończeniu wojny przez półtora roku walczył z Banderą na zachodniej Ukrainie. Prawie wszystkie pieśni wojskowe, które teraz wykonuję na swoich koncertach, słyszałem od niego po raz pierwszy i… nie tylko słyszałem. Moja dusza jest odciśnięta w uczuciach i emocjach człowieka, który przeszedł całe piekło Wielkiego Wojna Ojczyźniana. Cztery lata temu na moim koncercie byli na sali ludzie, którzy podobnie jak mój dziadek wiedzieli o wojnie z pierwszej ręki. A kiedy zobaczyłem, że mi uwierzyli, zdałem sobie sprawę, że mam prawo wyjść na scenę.

13 marca 2012 | Co Miłość wie o Miłości?

- Więc okazuje się, że w twojej rodzinie byli piosenkarze?
- Nie było specjalistów. Po prostu wszyscy w rodzinie, zwłaszcza ze strony matki, śpiewali bardzo dobrze. Mój ojciec ma niesamowity tenor liryczno-dramatyczny. Kiedy zbieramy się przy tym samym stole, nie słychać mnie – dwukrotnie zagłusza mój głos. Mój ojciec całe życie pracował w fabryce, przeszedł drogę od operatora maszyn do kierownika warsztatu. Ręce są ogromne! I mógłby zostać bardzo dobrym piosenkarzem.

Dyskusje

Wyślij e-mailem [e-mail chroniony] TYLKO PYTANIA, pod nimi znajduje się imię lub nick pod jakim chciałbyś się zapisać oraz Twój adres e-mail.

PIEŚNI SERCA

- Władysław, czy nazwa programu nie jest przypadkowa?
- Nic nie jest przypadkowe. Wszystkie moje utwory adresowane są do mojego słuchacza, bez względu na wiek – czy jest młody, dojrzały, czy też wszedł w bardziej dojrzały wiek. W moim programie każdy z nich znajdzie coś zgodnego ze swoją duszą, usłyszy coś intymnego.
-Stresujesz się przed występem?
- Czy się martwię? NIE. To jest coś innego. Przyzwyczaiłam się do sceny: występowałam na niej od szóstego roku życia, a zaczynałam jako uczennica dziecięcej szkoły muzycznej w rodzinnym Smoleńsku. Najważniejsze to wychodzić do ludzi z ciepłym sercem, szczerze kochać tych, dla których śpiewasz – każdego z osobna. Przyznaję, mam swój mały sekret: przed rozpoczęciem koncertu w milczeniu obserwuję wchodzącą na salę publiczność i w myślach oczami mówię wszystkim cześć, a potem wychodzę na salę do osób, które już znam - miłych, inteligentnych ludzi, podczas gdy inni nie nie idź do Filharmonii!
- Czy wiesz, że większość Twoich słuchaczy to kobiety?
- Dobrze! Myślę, że nie ucieleśniam najgorszych męskich wizerunków na scenie.

Program koncertowy składający się z dwóch części obejmuje ponad dwadzieścia numerów, przeznaczonych dla najróżniejszych gustów - rosyjskich romansów, pieśni ludowych, radzieckiej i zagranicznej muzyki pop XX wieku. Jest elegancki romans, nie pozbawiony ironicznej kokieterii „Ale wciąż cię kocham!” i odważne melodie „Along the Piterskaya” z „Peddlers” oraz emocjonalne, urzekające kompozycje Arno Babajanyana z repertuaru muzułmanina Magomajewa - jeden z jego ulubionych piosenkarzy Władysław i uduchowione melodie radzieckiej i zagranicznej muzyki pop ubiegłego wieku, popularne wśród ludzi.

W sumie Kosarev ma ponad siedem programów orkiestra ludowa, a w ogólnej „rezerwie” artysty znajduje się ponad czterysta prac gotowych do wykonania, będących jego trwałym „dobytkiem”. A teraz publiczność związała się emocjonalnie z piosenkarką. Klaska z wdzięcznością. Skanduje „brawo”. Klaska w dłonie do rytmu. Eksploduje z zachwytu i wreszcie na prośbę piosenkarza śpiewa razem z nim… Podziwiający widzowie wbiegają na scenę z kwiatami i prezentami, próbując przekazać mu swoje osobiste słowa uznania.

Czy ładujesz swoich słuchaczy swoją potężną energią tak bardzo, że najwyraźniej jej przywrócenie zajmuje dużo czasu? Czy macie jakieś zasady zachowania w dniu koncertu?
- Tak, jasne. Staram się w tym dniu jakoś skoncentrować, być sama i oczywiście bez zamieszania i nieokiełznanej zabawy, aby wyjść do ludzi o czystym, ciepłym sercu, pełnym miłości do tych, dla których będę śpiewać. Pamiętacie, jak w piosence Bułata Okudżawy? „Postawię swoje serce na miłości”. A potem zaglądając do holu, komunikuj się z nimi poprzez piosenkę, wchodź w interakcję zarówno ze straganami, jak i z balkonem, nie omijając nikogo swoją uwagą.

Chcę wiedzieć wszystko o moim idolu. A Vladislav Kosarev w ciągu sześciu lat swojej solowej kariery stał się idolem swoich słuchaczy. Nie będę ukrywał, że jestem jednym z wielbicieli artysty od chwili, gdy poznałem jego twórczość i usłyszałem jego wyjątkowy baryton – ciepły, miękki, pełny głos, z otulającym aksamitnym dołem i szlachetnymi, czystymi nutami w górnym rejestrze. To nie jest tylko profesjonalista klasa wyższa, jest osobą bardzo bystrą i szczerą - zarówno w swojej kreatywności, jak i podejściu do ludzi.
Vladislav Kosarev ma bardzo czystą i szczerą biografię. Szkołę muzyczną i uczelnię w rodzinnym Smoleńsku, słynną rosyjską Akademię Muzyczną im. Gnessina, ukończył z wyróżnieniem w 2001 roku, a następnie – udana praca dyrygent moskiewskiego męskiego chóru kameralnego „Peresvet”, prestiżowa nagroda – I nagroda na I Międzynarodowym Konkursie Dyrygentów Chóralnych im. A. Yurlova. Ale naturą ludzką jest marzyć. I Władysław marzył śpiew solowy i spełnił swoje marzenie, pewnego dnia zwracając się twarzą do publiczności i od tego czasu, już w siódmym sezonie, śpiewa i cieszy się pełne uznanie od swoich słuchaczy. Solową karierę artysty zwieńczyły dwie wysokie nagrody – Order Wiary. Mieć nadzieję. Miłość” oraz złote odznaczenie „Służba sztuce”. Chciałbym wiedzieć, w jaki sposób napędza swoją kreatywność, jakie preferuje sposoby spędzania wolnego czasu...

Władysław przyznaje, jak ważna jest dla niego jedność z naturą, bez której nie może śpiewać. Jest gotowy komunikować się z naturą przy każdej pogodzie i o każdej porze roku. Szczególnie blisko niego rodzima przyroda Ziemia Smoleńska, z którą wiąże się jego dzieciństwo i młodość. W regionie moskiewskim, niedaleko jego rodzinnego miejsca, zapach ziemi jest zupełnie inny, energia jest inna, a zioła nie są takie same. A Władysław lubi zbierać zioła lecznicze, których zna wiele: wśród nich - krwawnik pospolity, dziurawiec uniwersalny, pachnąca wiązówka pospolita, rzadka dla Rosyjskie miejsca wrzos... Wszystkie nie tylko łagodzą i leczą, ale także wracają do beztroski i szczęśliwy czas dzieciństwo i ten stan jest niezbędny do kreatywności.

Kiedy latem, w piękny dzień, spacerujesz po polu, znów czujesz się jak dziecko, które jest otwarte na cały świat i robi, co mu się w danej chwili podoba – cieszy się, płacze, krzyczy. Potrzebuję tej czystej spontaniczności, która pomoże mi się odnaleźć i pozbierać” – przyznaje Kosarev. - W deszczowy dzień dobrze jest po prostu wejść do namiotu i zanurzyć się w czytaniu jednego ze swoich ulubionych pisarzy - Turgieniewa, Leskowa, Kuprina, Czechowa. Nie mówię o Puszkinie: to oczywiste. Nie wyobrażam sobie życia bez kontaktu z naturą.
- Ciekawi mnie, czy zawód dyrygenta ma jakiś wpływ na Twoją obecną działalność? Czy to pomaga?
- Uważam, że żadna wiedza w życiu nie jest zbędna. Na przykład od razu zdałem sobie sprawę, z jaką wspaniałą i niesamowitą orkiestrą w Nowosybirsku musiałem śpiewać! Słyszałem już wcześniej od innych muzyków o wysokim poziomie zawodowym Rosyjskiego Akademika w Waszym mieście, a teraz miałem zaszczyt śpiewać z nim. To taka radość! Czasami boli mnie, gdy słyszę pogardę dla populistów: co mogą zrobić te akordeony guzikowe i bałałajki!.. Ale tu nie chodzi o waszą orkiestrę, która potrafi pracować zarówno z muzyką klasyczną, jak i popową, a w ogóle sobie na to pozwolić! Czasami możesz zrobić sobie psikusy i zachować się jak chuligan! Główny dyrygent maestro orkiestry Władimir Polikarpowicz Gusiew - Artysta Ludowy Rosja, muzyk o wysokim guście i wyrozumiałości, i wcale się nie dziwię, że w Twoim mieście tak bardzo kochają orkiestrę i chodzą do niej, co jest bardzo rzadkie. A szczególnie miło było mi pracować z taką grupą i dyrygentem takiej klasy, aby zrozumieć, że mamy z nim wspólny cel: aby człowiek wyszedł z koncertu z poczuciem świętowania w duszy. Myślę, że razem nam się udało.
- Magomajew to twój idol, czy są inni ulubieni piosenkarze?
- Tak, oczywiście, i jest ich wielu. Wśród obcokrajowców uwielbiam wysoki wokal Włochów Titty Ruffo, Tito Gobbi, Lauri Volpi. Swoją drogą, niestety, nie zapoznałem się jeszcze ze wspaniałą książką Lauri Volpi „Vocal Parallels”. Ile piękne głosy w historii rosyjskiej szkoły operowej!.. Bardzo mi się to podoba piosenkarze popowi sowieckiego okresu naszego kraju, kiedy ceniono prawdziwą, uduchowioną pieśń, zrozumiałą dla ludzi i głęboko kochaną. Są to Jurij Gulyaev, Mark Bernes, Evgeniy Martynov, Anna German, Klavdiya Shulzhenko, Petr Leshchenko, Georg Ots... Było ich wielu w historii scena narodowa, potem pracowali profesjonalnie i z prawdziwa miłość do gatunku pieśni, który niestety obecnie nie istnieje, podobnie jak nie ma kompozytorów na takim poziomie, jak w czasach sowieckich.
- Ale gdzie słuchałeś tych wszystkich piosenek? Wielu Twoich rówieśników woli coś zupełnie innego!
- Moi rodzice uwielbiali te piosenki i ciągle grali w domu. Tak i szkoła muzyczna Rozwinęła mój gust we właściwym kierunku, nauczyła mnie odróżniać dobro od zła.
- Miałem okazję usłyszeć w Państwa wykonaniu kilka pieśni wojennych. Wszystkie brzmią z takim ciepłem, tak przekonująco, że nie mogą powstrzymać się od ekscytacji. Jak dostroić się do właściwej fali?
- I nie muszę dostrajać się do właściwej fali. Dla mnie miniona wojna jest częścią historii mojego kraju, która dotknęła także moją rodzinę: mój dziadek walczył i doświadczył wszystkich smutków wojny oraz ciężko wywalczonego szczęścia zwycięstwa. A kiedy śpiewam wspaniałe piosenki „Wrogowie spalili mój dom”, „Katiusza”, „Długo nie byliśmy w domu”, „W ziemiance” i inne piosenki z frontu, zawsze pamiętam mojego dziadka. .
- Wartości rodzinne dla ciebie ważne?
- Bez wątpienia. Tak, i mój udział w wydarzeniach, poświęcony Dniu rodzina, miłość i wierność są tego bezpośrednim potwierdzeniem.
- Twój znak zodiaku to Strzelec, a ci ludzie z reguły są zapalonymi podróżnikami. Czy jesteś jednym z nich?
- Kto nie lubi podróżować?.. Ale przez lata mojej pracy jako dyrygent podróżowałem podczas tras koncertowych do wielu krajów i kraj ojczysty pozostał nieznany, teraz nadrabiam zaległości. Z przyjemnością i ciekawością podróżuję po kraju, nie przestając zachwycać się jego ogromem, różnorodnością i pięknem!
-Jesteś tak popularny, że sieci społecznościowe Istnieją nawet społeczności Twoich znajomych i fanów na VKontakte i Facebooku. Czy komunikujesz się z nimi?
- Te grupy żyją niezależnym życiem, niezależnym ode mnie i mojej twórczości.
- Władysławie, zarówno twój zawód, jak i środowisko, w którym musisz się poruszać, rodzą trudne relacje, czasami wywołują niepotrzebne negatywne emocje i psują nastrój. Jak zachować pogodę ducha i dobre nastawienie?
- Wiem, jak się abstrahować i odłączyć od wszystkiego, co nieprzyjemne, uciec od tego, co negatywne - inaczej nie będę miał dość nerwów - i nastawić się na radość. Moją filozofią życiową jest być szczęśliwym bez względu na wszystko i cieszyć się życiem!
- Czy w Twoim życiu jest polityka?
- Każdy w życiu musi być zaangażowany zawodowo – także w politykę. Moim zawodem jest śpiewanie i niech Bóg pozwoli mi dobrze wykonywać swoją pracę!
-Czym jest dla Ciebie dusza?
- Dusza jest prawdziwą substancją i jej miejsce jest w naszym sercu, dlatego boli, zmartwia i rozrywa się na kawałki ze smutku lub szczęścia.
- Naturą ludzką jest nie poprzestawać na tym. W swoim gatunku osiągnąłeś, jak to mówią, sufit. Z czasem Twój głos zauważalnie zyskuje jeszcze większą siłę, lot, piękno i doskonałość brzmienia, drzemie w nim ogromny potencjał; Czy myślałeś kiedyś o operze?
- Opera to moja miłość i sekretna pasja. I w tym kierunku zmierzam – uczę się pod okiem doświadczonego nauczyciela, uczę się partii operowych, doskonalę technikę bel canto. Zatem wszystko jest możliwe. Jak to mówią: nigdy nie mów nigdy. Nie wykluczam też w przyszłości kariery operowej.
- Dzięki Twojemu rzetelnemu podejściu do każdego biznesu nie mam wątpliwości co do sukcesu w Twojej nowej dziedzinie. Czy słyszałeś, że wkrótce zobaczymy Cię w roli gospodarza Twojego ulubionego programu „Romance of Romance”?
- Cóż, to jednorazowy projekt programu noworocznego, w którym będę jednym z czterech prezenterów.
- Twoje podejście do niedawnego projektu „Szkoły kreatywne „Warsztaty artystyczne” za pośrednictwem Fundacji Inicjatyw Społecznych i Kulturalnych, na czele której stoi Swietłana Miedwiediewa, z wycieczką do Plyos w obwodzie iwanowskim, gdzie wraz z piosenkarzem Yanem Osinem daliście kursy mistrzowskie dla uczniów Iwanowskiego szkoła muzyczna ?
– No cóż, dobrze jest pomagać młodym ludziom i to nie są jakieś kursy mistrzowskie, a raczej rozmowy na tematy zawodowe, odpowiedzi na pytania, porady, konsultacje. Wszystkim przyszłym muzykom bardzo tego potrzeba, trzeba szerzej kultywować takie pożyteczne inicjatywy.
– Stałeś przed publicznością sześć lat temu – to czas, kiedy zaczęła się Twoja solowa kariera. Czy pamiętasz to pierwsze uczucie na scenie w nowej dla Ciebie roli?
- Tak, pamiętam bardzo dobrze. Było to uczucie szczęścia, euforii i wspaniałego lotu.
- Co jeszcze sprawia ci radość?
- Oczy mojej publiczności po koncercie.
- A co z „gwiazdą”? Czy to czujesz?
Władysław się śmieje. A w tym śmiechu jest wszystko: świadomość swojej władzy nad sercami publiczności i charakterystyczna dla piosenkarza skromność, która nie pozwala mu się do tego przyznać, oraz całkowicie zrozumiała radość życia i spełnionej kreatywności.

Margarita DANILOVA,
członek Związku Dziennikarzy Rosji

Zdjęcie: Maya VOYCHENKO i Sergei YASYUKEVICH

Wielkie wydarzenie czeka mieszkańców Smoleńska 8 marca koncert świąteczny Władysław Kosariew,
baryton o rzadkiej urodzie i sile, artysta o rzadkim wdzięku scenicznym.

Władysław Kosarew nie koncertuje w Smoleńsku zbyt często, ale to nasz rodak!..
Kariera muzyka rozwija się całkiem pomyślnie, ale w domu, jak tam
Często zdarza się, że jego talent nie został należycie doceniony. Myślę, że
Nadszedł czas, aby mieszkańcy Smoleńska poznali wspaniałego artystę nie tylko z widzenia, ale także
być dumnym ze swojego pochodzenia. W końcu każdy, kto słyszał NASZE
Kosareva się zgodzi: jego występ nie pozostawi obojętnym!
„Smolenskaja Gazeta” przedstawia Państwu uwagę ekskluzywny wywiad piosenkarz,
przygotowane przez krytyczkę sztuki Natalię Krasilnikową (wersja online).

Każdy dziennikarz ma bohaterów, którzy stają się jego częścią
los. Kiedy dorośniesz do osobowości osoby, o której piszesz, tyle
Granice między zawodem a życiem zacierają się. Piosenkarz Władysław Kosariew
Jestem jednym z tych bohaterów. Dlaczego sztuka jest tak wciągająca i wciągająca?
Władysław? Głos o rzadkiej, niesamowitej urodzie? Tak, bez wątpienia. Ale
Z pewnością są piosenkarze z piękniejszymi głosami! Dramatyczny
umiejętność? I to prawda, ale dziś piosenkarze bez talentu aktorskiego po prostu nie mogą
przetrwać na rynku muzycznym! Myślę, że fenomen Kosarewa tak
niewyczerpane ŚWIATŁO DUSZY, które wypływa z jego oczu, nasyca barwę
jego głosy i cała jego prezencja sceniczna. Po koncertach Vl. Kosarewa
i komunikacji z nim, świat jest postrzegany innymi oczami i zaczynasz to rozumieć
Zawsze jest wyjście – nawet z najbardziej pozornie beznadziejnych sytuacji.
Jakiż potężny ładunek pozytywnej energii trzeba mieć, żeby rodzić
światełko w tunelu! Szczerze mówiąc, nie znam wyższej pochwały artysty
ten! Władysław Kosarew – Osobowość. Jest mądry, głęboki, niezwykły
towarzysz. Jestem pewien, że słuchacze smoleńscy, słusznie dumni,
że ten wyjątkowy artysta jest ich rodakiem, będzie interesujące i przydatne
Refleksje Kosarewa o życiu i pracy.

Start

- Władysław, zostałeś zwycięzcą I Międzynarodowego Konkursu Chóralnego
dyrygenci imienia Aleksandra Jurłowa. Nie znalazłem tego nigdzie
szczegółowe informacje na temat konkursu. Tymczasem to jest początek Twojego
kariery. Czy możesz powiedzieć nam więcej o konkursie?

- Konkurs odbył się w Jekaterynburgu w 2001 roku. kończyłem
staż asystenta w Rosyjskiej Akademii Muzycznej w Gnessin i
Od roku pracuje jako chórmistrz w męskim chórze kameralnym Peresvet. Ja mam
było, można powiedzieć, uczucie walki, które nie zostało w pełni zrealizowane: w
W 1999 roku, będąc na piątym roku studiów w Gnesince, pojechałam na konkurs chórów
dyrygentami do miasta Salavat w Baszkortostanie i otrzymał dyplom II stopnia.
Jednak chciałam więcej. Konkurs imienia Jurłowa miał charakter tradycyjny
strukturę i przebiegał w trzech rundach: pierwsza – dyrygencka; po drugie – praca
z chórem; trzeci to koncertowe wykonanie spektaklu z chórem, z którym współpracujemy
pracował w drugiej turze. Dla mnie ten konkurs jest ciekawy ponieważ
po raz pierwszy w historii konkursów dyrygentów chóralnych I miejsce
wspólne dla absolwentów tej samej instytucji edukacyjnej - RAM imienia
Gnesins. Grand Prix przyznano pracującemu wówczas Aleksandrowi Sołowjowi
chórmistrz Chóru Kameralnego Włodzimierza Minina (obecnie dyrygent
Teatr Bolszoj), a pierwszą nagrodę otrzymuje Twój pokorny sługa. Sasza i ja
studiował w Gnesince u jednego profesora – Władimira Onufrievicha Semenyuka.
Na konkursie Yurlova współpracowałem z chórem kameralnym „Lik” miasta Jekaterynburg. I
dyrygował „Wiosną” Rachmaninowa, „Na statku” Tanejewa oraz w trzeciej rundzie
– jeden numer z „Liturgii” Rachmaninowa. Przewodniczący jury w
Władimir Nikołajewicz Minin był w Jekaterynburgu i to on mi dał
Dyplom laureata I nagrody. Zwycięstwo na konkursie Yurlov dało mi
możliwość zostania dyrygentem chóru Peresvet po roku pracy tam
chórmistrz.

Bądź artystą
- Jak ważna jest ocena ludzi wokół ciebie?
zarówno Twoją kreatywność, jak i cechy osobiste?

- Jest krąg ludzi, których zdanie jest dla mnie niezwykle ważne. To są moi rodzice
nauczyciele, bliscy przyjaciele i niektórzy z moich widzów. Bardzo to cenię
zaufanie publiczności, która z niecierpliwością podąża na moje koncerty
coś nowego, ciekawego, czekającego na cud. Ale żeby powiedzieć, że ja
Śledzę informacje o sobie w Internecie – w szczególności,
wpisy na blogu, komentarze w mediach społecznościowych – nie mogę. Próbuję żyć
według Aleksandra Siergiejewicza Puszkina on, moim zdaniem, dał uniwersalizm
rada: „Na rozkaz Boga, Muzo, bądź posłuszna! Bez obawy, że się obrazę, nie
żądając korony, przyjmuj obojętnie pochwały i oszczerstwa i nie rzucaj wyzwania głupcowi!”
Jeśli chodzi o ocenę moich cech osobistych, to ponownie
Skupiam się na grupie osób, których zdanie jest dla mnie bardzo ważne. I
Nie jestem osobą aspołeczną i wydaje mi się, że nie naruszam
ogólnie przyjętych standardów moralnych. Robię to, co uważam za konieczne i tak żyję
jak uważam za słuszne.

- A tak przy okazji, o zasadach! Ostatnio w jednym z programów telewizyjnych usłyszałam:
„Najstraszniejsze rzeczy na świecie dzieją się dzięki ludziom
przestrzegaj zasad.” Co sądzisz o ZASADACH?

- Zasadniczo nie zgadzam się z tym stwierdzeniem! Naruszenie pewnych
zasady, wbrew swemu sumieniu, ludzie tworzą dla siebie i otaczających ich ludzi
ogromna ilość problemów. Uważam, że pytanie nie brzmi, czy
ludzie przestrzegają zasad, ale tego, czym się na ogół kierują, robiąc określone rzeczy
inne działania. Z moich obserwacji wynika, że ​​ludzie angażują się w ogromne kwoty
niestosowne, często podłe działania właśnie dlatego, że ich nie ma
NIE PRZESTRZEGAJĄ zasad, ale żyją bez żadnych wskazówek moralnych.

- Jakich impulsów potrzebujesz do kreatywności - oczywiście oprócz kobiet?
- Próbuję znaleźć te impulsy we wszystkich przejawach życia - nawet w
te najbardziej, na pierwszy rzut oka, codzienne. Może to być obserwowanie kota,
okropny chuligan mieszkający w moim domu; szelest liści; przypadkowe spojrzenie
nieznajomi na ulicy; fragment jakiegoś wyrażenia, które przypadkowo zobaczyłem
przez ramię mężczyzny czytającego w metrze. Zwykle podczas spaceru
na ulicy lub w metrze, próbujesz odpocząć od pracy, a potem
wręcz przeciwnie, takie nieoczekiwane impulsy sprawiają, że chcesz się w nim zanurzyć
kreatywność z nową energią! Staram się stale poszerzać spektrum
źródła Twoich inspiracji. Niedawno obejrzałem to ponownie
film „Trzy topole na Plyushchikha”. Od kilku tygodni tak mam
oczy Olega Jefremowa, gdy jego bohater siedzi w Wołdze,
opierając łokcie na kierownicy... W tej odsłonie jest Wszechświat, jest GENIUSZ!!!
Teraz często przypominam sobie tę scenę, kiedy pracuję nad Sowietem
repertuar popowy.

- W wywiadzie dość dużo mówisz o swojej samokrytyce.
W tym samym czasie w Radiu Petersburg, odpowiadając gospodarzowi Natalii Zavyalovej,
dosłownie powiedziałeś: „Jestem okropnym Samoyedem!” Co o tym sądzisz?
różnica między samokrytyką a samokrytyką?

– To bardzo proste – osoba samokrytyczna nie musi być Samoyedem:
widzi zarówno swoje pozytywne, jak i negatywne
cechy i nakreślić skuteczne sposoby korygowania niedociągnięć. Samojed
zajęty wiecznym poniżaniem się, poszukiwaniem cech, które może i
nie być. Jednocześnie obwinia głównie siebie za wszystkie kłopoty świata. Ten
destrukcyjne dla jednostki. Samoyedom bardzo trudno jest przetrwać w naszym kraju
rzeczywistości, więc uważam, że przy takich przejawach osoba
musi walczyć. Mówię o sobie, w pierwszych latach mojej solowej kariery
Mój samokrytycyzm utrudniał mi życie, ale stopniowo go przezwyciężałem.

- Jak myślisz, jaki typ osobowości artystów jest zagrożony gorączką gwiazd?
- Osoby, które w dzieciństwie nie były lubiane i które z różnych powodów
czuć się jak obywatele drugiej kategorii. Potem jako rekompensatę
„Gwiezdna gorączka” pojawia się jako sposób na fałszywą samoafirmację. Jestem tym
Mówię na podstawie własnych obserwacji: życie dało mi spotkania z
prawdziwi tytani - Światosław Richter, Mścisław Rostropowicz,
Siergiej Skripka i wielu innych Twórców. Są niezwykle proste i
naturalne, bo nie muszą nikomu niczego udowadniać. Osobowość włączona
scena jest zawsze widoczna – nawet jeśli jest to student. Wierzę, że „gwiazdorstwo” jest
To rodzaj zaburzenia, kiedy podnosisz się do rangi idola, idola.

- W jednej z rozmów w odpowiedzi na moje pytanie: „Jaką jakość cenisz sobie najbardziej
ludzie? odpowiedziałeś: „Poradność”. Ale zdolny do pogody ducha
być łotrem. Co więcej, z moich obserwacji wynika, że ​​często zdarzają się łajdaki
bardzo uroczy. Jak odróżnić?

- Nie sądzę, że łotr może być wesołą osobą! Jest pozbawiony
dar kochania życia, świata, ludzi, jest w zasadzie niezdolny do bycia otwartym
i szczery. Jak może cieszyć się życiem, jeśli swoimi czynami i
czy on okazuje jej nienawiść??

Arcydzieło Minkowa
- Latem 2013 r. „Kultura” pokazała „Romance of Romance” poświęconą
ku pamięci Marka Minkowa. Wykonałeś kompozycję Minkowa na podstawie wierszy Jewgienija
Jewtuszenko „Słuchanie piosenki Solveiga”. Myślę, że to jeden z najbardziej
wasze znaczące twórcze zwycięstwa ostatnich czasów. Możesz się tego dowiedzieć
historia pojawienia się arcydzieła Minkowa – Jewtuszenki w Twoim repertuarze?

- Zadzwoniła do mnie redaktor naczelna „Romance of Romance” Alla Sergeevna Goncharova
i zaproponował, że wykona tę rzecz. Powiedziała, że ​​​​piosenki praktycznie nie ma
jest znany, chociaż śpiewali go kiedyś muzułmanin Magomajew i Lew Leszczenko. Na
Przygotowując nowy materiał nigdy nie słucham nagrań innych wokalistów i
Nie oglądam filmów, żeby nie wchłaniać intonacji innych osób. Spojrzałem na notatki
„Solveig” i zdałem sobie sprawę, że mam dość tej kompozycji! Piosenka nie jest skomplikowana
wokalnie, ale emocjonalnie i w przenośni: w trzy minuty musisz umieć przekazać
odwrócić się od życia ku śmierci. Pracując nad piosenką, zastanawiałem się:
CO może przebić człowieka tak, że śmierć utraci swą moc
przerażenie? I znalazłem odpowiedź: jedynie przekonanie, niezachwianą wiarę w to, że do tego zmierzamy
inny świat to nie koniec. Piosenka Minkowa ma bardzo wyraźną sekwencję wydarzeń:
człowiek kłamie i umiera. Zapamiętaj pierwsze słowa: „Leżę z zamkniętymi oczami,
w opuszczonym pokoju. A ból ​​jest najbardziej gorzki i najsłodszy…”
Ból bohatera jest tak straszny, że staje się słodki! A obok jest jeszcze jeden
świat, w którym rosną sosny, gdzie jest słońce, gdzie jest życie, światło, miłość. „Pieśń Solveiga”
Griga moim zdaniem staje się w tym przypadku głosem anioła, wybawieniem
wątek dla bohatera. Człowiek jest na skraju śmierci: jest załamany,
wyczerpany, chory. I zdarza się cud, który odpycha od niego tę ciemność i
przywraca go do życia. Wydaje mi się, że to sama „Pieśń o Solveig” Griega
Nie może mieć dla siebie takiej mocy. Tylko Will może stać się tą siłą
Bóg objawiony przez jakieś wydarzenie. W finale („Kiedy umrę - i
przecież umrę, ale umrę: tak musi być!”) Nie słyszałem
beznadzieja i zagłada. Bohater dojrzewa, by zrozumieć: to nie jest straszne
opuszczając to życie, gdy wiesz, że istnieje inny świat, którego nie ma
ból i cierpienie, gdzie zostaniecie zaakceptowani i przebaczone!

Sława i luksus
- Kiedyś słyszałem od Dmitrija Dibrowa, że ​​życie ludzkie jest współczesne
świat opiera się na czterech filarach: sukces, sława, pieniądze, luksus. Który
Jakie treści umieszczasz w każdym z tych pojęć? W jakim stopniu każdy
czy mają dla ciebie znaczenie?

- Z tych koncepcji tylko jedna jest dla mnie cenna – LUKSUS. Inwestuję w to
znaczenie, o którym mówił Antoine de Saint-Exupéry: „Jedynym luksusem jest
to luksus interakcji międzyludzkich.” PIENIĄDZE są dla mnie tylko narzędziem,
pozwalając na rozwiązywanie różnych problemów życiowych i twórczych. Pieniądze dla osoby
przychodzi z reguły wtedy, gdy profesjonalnie i sprawnie wykonuje swoją pracę
sprawa. Rozumiem, że mój pogląd jest nieco idealistyczny i wielu by tak zrobiło
Kłócili się ze mną - szczególnie w naszym kraju! Niestety, jesteśmy daleko od
zawsze ludzie, którzy wykonują swoją pracę po mistrzowsku, otrzymują to, na co zasłużyli
nagroda. Jest to szczególnie widoczne, niestety, w sferze kultury, medycyny i
edukacja. SUKCES jest dla mnie integralną częścią tego, co robisz
coś bardzo potrzebnego, ważnego i znaczącego dla ludzi. Dla mnie koncepcja
„sukces” jest w pewnym sensie synonimem pojęcia „popyt”. W końcu,
Tylko osoba sama może ocenić, czy odniosła sukces, czy nie. Zarówno ja, jak i Ty
prawdopodobnie znamy ludzi, którzy mieszkają w luksusowych domach, jeżdżą
prestiżowe samochody zagraniczne, zrelaksuj się w pięciogwiazdkowych hotelach... Ale skoro tak
osoba wstaje rano z myślą, że będzie musiała wrócić do niekochanej pracy,
Czy nawet jeśli przynosi solidny dochód, czy można go uznać za sukces? Z
z punktu widzenia społeczeństwa – najprawdopodobniej tak. Z mojego punktu widzenia -
absolutnie nie. Taka osoba nie doświadcza RADOŚCI, która jest niemożliwa
kupić za pieniądze. Jestem przekonany, że radość rodzi się, gdy człowiek
zajęty tym, co kocha i komunikuje się z ludźmi o podobnych poglądach. Niedawno ja
Czytałam od pewnego psychologa: „Radość jest produktem ubocznym prawa
zorganizowane zajęcia.” Myślę, że to genialne! Zrobiłbym to samo
mówił o sukcesie. Jeśli chodzi o FAME, to znowu dla mnie nie jest to cel, ale
konsekwencja. Kiedy ludzie potrzebują Twojej kreatywności – z jedną
boki; z drugiej strony jakość Twojego produktu muzycznego będzie
nowoczesny i komercyjny w najlepszym tego słowa znaczeniu - wtedy sława przyjdzie. To jest w środku
ideał. Chociaż często widzę, że sława nie zawsze się sprawdza
utalentowani i wartościowi ludzie.

– Przyznaj szczerze: nigdy nie denerwujesz się, że nie jesteś obecny w mediach
jakich artystów mniej utalentowanych od ciebie masz?

- Co mają z tym wspólnego media? Ważna jest dla mnie tylko jedna rzecz: większość moich koncertów
jest wyprzedany. Mam też cel, do którego dążę. Dla mnie to jedyna rzecz
ma znaczenie!


Telewizyjna relacja SAMPO o koncercie Barytonów XXI wieku 05.26.14 Pietrozawodsk. Karelia.